Różane zabawy - 'Spoza tęczy'

Rzutem na taśmę zdążyliśmy na kolejny świetny projekt 'Spoza tęczy' zorganizowany przez blog Bajdocja....lepiej późno niż wcale :D
Wybieramy jeden spośród 'nietęczowych' kolorów: różowy, brązowy, czarny, szary, biały i opisujemy go w kreatywny sposób. Mogą to być zabawy, inspiracje...ważne by uczestniczyły w nim dzieci.
Na pierwszy ogień poszedł kolor różowy... i to co nam się z nim skojarzyło, czyli 'róże' ;)

Fajnie się złożyło, gdyż nie tak dawno ususzyłam mój urodzinowy bukiet z róż. Dzięki temu mogliśmy je użyć do naszych prac.

Zaczęliśmy od zabawy, którą Jula lubi najbardziej czyli 'ubieranki'. Mogłaby bez przerwy stroić swoje lale, wymyślać im nowe ubrania i malować  piękne kreacje mamie, cioci czy księżniczkom.

Z gazetki wycięłyśmy nasze modelki, a właściwie ich głowy i gorsety, przykleiłyśmy na kartkę i zaczęłyśmy projektować suknie z płatków róż.
Po chwili nasze modelki miały piękne kreacje...przyznajcie, która z Was nie chciałby założyć tak pięknej sukni??? :P


 Do następnej zabawy włączyliśmy też najstarszego Smyka i wspólnie zrobiliśmy nastrojowy lampion. 
Do jego wykonania potrzebujemy tylko słoika, kleju magicznego i płatków róż.
Słoik pokrywamy klejem, takim który po wyschnięciu całkowicie zniknie i przyklejamy płatki róż. 

Możemy tworzyć różne kompozycje lub po prostu ułożyć luźno, tak by nam się podobało.



Zostawiamy lampion do wyschnięcia, a później już tylko wkładamy świeczkę i gotowe!
Nie dość, że mamy nastrojowy klimat to jeszcze wokół unosi się delikatny zapach róż. 

Naszą ostatnio zabawą było zrobienie własnych kwiatów z płatków kosmetycznych. Jak się zapewne domyślacie...będą to róże.
Płatki malujemy z obu stron na różowy kolor, posypujemy delikatnie brokatem i  pozostawiamy do wyschnięcia.


Na patyczek do szaszłyka przyklejamy zwinięty pierwszy płatek i kolejne owijamy wokół. 

 
Na koniec odchylamy delikatnie płatki i mamy piękną różę...
...która w kompozycji z innymi tworzy cudny bukiet.

Na jedną różę użyliśmy od 3-5 płatków. 

Nasz lampion w tej chwili posłużył jako wazon...czyż nie jest uroczo???

Zapraszamy do wspólnej zabawy i własnych interpretacji poza tęczowych kolorów ;)

http://bajdocja.blogspot.com/2016/08/miedzyblogowy-projekt-spoza-teczy.html


26 komentarzy:

  1. Ach, mieć taką sukienkę z płatków róż! Cudownie Wam to wyszło!
    I lampion i róża z płatków kosmetycznych też, oczywiście!
    Świetne pomysły! Super wykonanie!
    Witajcie w projekcie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszymy, że zdążyliśmy :D wrzesień zdecydowanie za szybko nam zleciał i ciągle brakowało czasu...teraz musi już być tylko lepiej ;) Dziękujemy i również witamy!!!

      Usuń
  2. Piękne te róże z płatków :-)
    A i suknia bajeczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki <3 Róże bardzo proste w wykonaniu i często robimy je na prezent, wplatając do bukietu :D A suknia też mi się podoba i zabawa w projektowanie także - powrót do dzieciństwa (jak to dobrze mieć dzieci hehe) ;)

      Usuń
  3. rewelka! suknia boska... może mi Julcia zaprojektuje podobna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie może kiedyś zostanie projektantką i będzie ciotce suknie tworzyć :D

      Usuń
  4. Podobnie jak Ty dzisiaj dodałam wpis do projektu "rzutem na taśmę" i nawet widzę podobny wstęp "na pierwszy ogień idzie..." :) W ogóle o tym zapomniałam dobrze, że Bajdocja mi przypomniała mailem :-) Teraz nadrabiam zaległości i patrzę co tam naskrobali uczestnicy :) Kiecka prześliczna! :) Bawiłam się podobnie z moją córką w ubiegłym roku. Ja chyba miałam większą frajdę niż ona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe...skąd ja to znam :D też dopiero będę nadrabiać zaległości, bo zdecydowanie wrzesień za szybko minął :P

      Usuń
  5. Taką suknię z płatków róży to nawet ja bym założyła, mimo że jestem zdecydowanym zwolennikiem spodni. Piękna i bardzo kobieca.
    Świecznik ze słoika robiłyśmy też w zeszłym roku tylko zamiast róż używałyśmy jesiennych liści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz kiecek??? - jak to ;) Z liści też kiedyś wyczarowaliśmy lampion, ale ten zdecydowanie bardziej mi się podoba...chyba przez to, że pięknie pachnie (y)

      Usuń
    2. Ja też bym taką założyła :-)
      Buba

      Usuń
  6. ohoho :-) ale kieca - przepiękne prace :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z grzeczności nie zaprzeczę :P Dziękujemy i pozdrawiamy ;)

      Usuń
  7. Powiem tylko tyle wow... :-) świetne Monika Flok

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna suknia, w dzieciństwie z dziewczynami takie robiłyśmy, zapomniałam jaki to ładny efekt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładanie - efekt wspaniały...a sama zabawa wyśmienita (y)

      Usuń
  9. Aż zapachniało różami :) Jakie cudne prace. Każda mnie oczarowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :* zapach różany piękny i długo się utrzymuje ;)

      Usuń
  10. Piękne prace:-). Różę z płatków kosmetycznych wyszły śliczne:-), a o sukniach modelek nawet nie wspomnę...:-) Jak widać, my kobietki, marzymy o takiej naprawdę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest ;-) wraca moda na długie suknie więc kto wie ;-D

      Usuń
  11. Kiecka super, sama bym taką założyła :) różany świecznik czy wazon też bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne! My kiedyś wrzucaliśmy płatki różane do wody w wannie i odbywało się łowienie sitkami. ponadto suszymy latem płatki róży pomarszczonej i robimy napar. Płatki całkiem blakną we wrzątku, ale oddają do niego swój aromat. Bardzo polecam i gratuluję wielu, tak udanych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za nowe inspiracje :* Na pewno wkrótce je wykorzystamy ;)

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.