'Odkrywcy SAHARA' - wyrusz z nami w niezapomnianą podróż


Jeśli są wśród Was wielbiciele planszówek, tak jak my - to koniecznie musicie poznać najnowszą perełkę od wyd. Zielona Sowa 👉 grę rodzinną 'Odkrywcy SAHARA'
Grę bardzo przyjemną i mocno wciągającą... a do tego także edukacyjną, gdyż  w trakcie wędrówki po pustyni poznacie niezwykłe gatunki zwierząt zamieszkujące owe tereny...


Początkowo byłam trochę sceptycznie nastawiona do gry, gdy przeczytałam szacowany jej czas... to aż 40-60 min więc stwierdziłam, ze Smyki nie wytrwają do końca 🏁
Jakże się myliłam -  godzinka minęła nam bardzo szybko (sama nie wiem kiedy), a dzieci wciągnęły się  na maksa!

Przejdźmy jednak do zawartości gry, bo od niej należy zacząć.
W pudełku znajdziemy 80 kafelków Sahary, 1 kafelek Namiotu, 15 dwustronnych Fatamorgany, 20 żetonów - tzw. talizmanów, 5 dwustronnych żetonów (punktów), 5 pionków oraz planszę główną i instrukcję!


Na kafelkach Sahary widnieją wizerunki pustynnych zwierząt 👉 w sumie jest ich 20 - każdy zwierzak powtarza się 4 razy, a na jednym z tych czterech kafelków znajdziemy gwiazdkę (podwajającą punkty - ale o tym za chwilę) 👌
Kafelki mają także kolorowe brzegi...nie bez przyczyny - należy je do siebie dopasowywać identycznymi kolorami.


Wśród kafelków znajdziemy aż 15 obrazków Fatamorgany - one w takcie gry podnoszą napięcie i w zależności od awersu dodaje lub ujmuje nam punkty.


Celem gry jest wcielenie się w podróżników i układanie, a właściwie dopasowywanie odpowiednich kafelków i zdobywanie za nich punktów.
 Ten, kto zdobędzie ich najwięcej wygrywa i zostaje 'wielkim odkrywcą Sahary'.
Zabawę zaczynamy od kafelka namiotu, który kładziemy na środku dużej powierzchni, np. stołu, łóżka (jak u nas)... kafelki Sahary tasujemy i zakryte umieszczamy w pudełku. Obok pudełka zaś - kładziemy kafelki Fatamorgany pytajnikiem do góry.


Dodatkowo umieszczamy swoje pionki na planszy, dzielimy się talizmanami (każdy zdobywa po 4 żetony w swoim kolorze) i zaczynamy podróż.
Losujemy kafelek ze zwierzęciem i dokładamy do pozostałych, znajdujących się na środku pamiętając, by brzegi stykały się identycznymi kolorami. Za dołożenie kafelka bez gwiazdki zdobywamy 1 punkt, z gwiazdką - 2 pkt itp. 👉 szczegółową punktację znajdziecie w instrukcji.
Każdy zdobyty punkt zaznaczamy pionkiem na planszy.


Dla urozmaicenia gry i zdobycia większej ilości punktów możemy użyć talizmanów (Cofnij, Zobacz, Zachowaj, Zamień 👉 patrz instrukcja)👇


Cała grę kończymy, gdy wszystkie kafelki zostaną wyłożone.
Na podstawie zdobytych punktów typujemy zwycięzcę 🏆


Sama rozgrywka jest bardzo fascynująca i chcąc, nie chcąc zmusza dzieci do myślenia logicznego. Bo przecież musimy trochę pogłówkować, by dopasować brzegi do siebie - jeden, czy dwa jest sprawą prostą, ale gdy przyjdzie nam położyć kafelek do trzech lub czterech brzegów o rożnych kolorach to w ruch idą myślenie, spostrzegawczość i kojarzenie faktów. 



Bardzo podoba mi się sama mechanika gry - bardzo przyjemna i wciągająca. Grafika również jest świetna - zwierzęta zostały bardzo realnie przedstawione... większość z nich skojarzyłam bez podglądania ich nazw.



Gra dedykowana jest całym rodzinom, w tym dzieciom od 6 lat wzwyż... jednak jeśli zmienimy trochę zasady i na przykład wyeliminujemy talizmany wówczas 3, 4-latki spokojnie dadzą sobie radę 👌
Smyki polecają grę wszystkim dzieciom i nie tylko!!!



Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.