777 pomysłów na zabawy z książką

 Jako wielbicielka książek, dla której czytanie jest ogromną przyjemnością, staram się pokazywać swoim pociechom niezwykły świat zamknięty na stronach mądrych i ciekawych lektur. W dużej mierze, to właśnie ode mnie zależy, czy moje dzieci pokochają czytanie, tak samo jak ja i przekażą "książkowego bakcyla" dalej, kolejnym pokoleniom...
Powiem Wam z radością, iż w naszym domu czytanie jest codziennym rytuałem. Nie ma dnia bez książki,a dzieci wręcz same wołają żeby im poczytać do snu... mimo tego, czuję pewien niedosyt, o którym Wam zaraz opowiem.


Niedawno trafiła do mnie mega wartościowa pozycja "777 pomysłów na zabawy z książką", która swoją premierę miała 24 marca. Już po przeczytaniu wstępu, dowiedziałam się wielu fascynujących informacji na temat mądrego czytania. Z ogromną ekscytacją zaczęłam przeglądać dalsze strony lektury i powiem wam, że jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłów autorki. I od razu zaznaczę, iż nie jest to książka tylko i wyłącznie do czytania - wręcz przeciwnie - wypełniona po brzegi inspiracjami na zabawy przed, po i w trakcie czytania, aktywnościami pomocnymi w nauce samodzielnego czytania i wreszcie setkami sposobów, by dziecko samoistnie pokochało czytanie i nie traktowało go jako obowiązek czy rutynę.


Pomyślcie przez chwilę o książkach, jako zabawie... macie banana na twarzy, tak samo jak ja???
Super! 
A będziecie mieć jeszcze większego po zapoznaniu się z publikacją Małgorzaty Swędrowskiej.


Cała książka liczy aż 256 stron i została podzielona na dwie obszerne części pt. "Zabawa" i "Nauka". 
Część pierwsza zawiera kopalnię pomysłów na zabawy przed, po i w trakcie czytania. Znajdziemy tu m.in. pomysły na zabawy ruchowe, wyliczanki, wierszyki, rymowanki, piosenki, tańce, opowiadania, przeróżne zadania, a nawet propozycje zabaw plastycznych zachęcających do aktywnego czytania o każdej porze dnia.


...bo czytanie nie musi być obowiązkiem, żmudnym ćwiczeniem, codzienną rutyną, zadaniem do wykonania, ale może być przygodą, fascynacją, radością.

Część II z kolei, przygotowuje dziecko do samodzielnego czytania, jest swoistym wsparciem w początkowej fazie nauki, gdy dziecko zaczyna interesować się literami. 


I na koniec autorka proponuje listę książek polecanych do wieczornego czytania oraz pomocnych w samej nauce czytania, jak i ciekawe książki obrazkowe, tzw, picturebooki.

Jestem pewna, że każdy znajdzie tu coś dla swoich pociech, niezależnie czy mają one 2, 5 czy 10 lat. 
W książce jest aż 777 pomysłów i gdybyśmy chcieli wprowadzić w życie 1 dziennie, to możemy się nimi cieszyć przez całe 2 lata. Ciekawa alternatywa, czyż nie???


Na koniec dodam, iż jestem zachwycona pomysłami, jak i mądrymi radami P. Małgosi i niezwykle zmotywowana do działania. Wybrałam już kilka początkowych pomysłów na wspólną zabawę ze smykami, ale też kilka dla moich przedszkolaków, które zaczną realizować zaraz po powrocie. Będzie się działo....
Mam nadzieję, że jak najwięcej osób dowie się o "777 pomysłów na zabawy z książką", a czytanie stanie się dla Was i Waszych pociech przyjemnością i zabawą o każdej porze dnia. 

"777 pomysłów na zabawy z książką"
Autor: Małgorzata Swędrowska"
Ilustracje: Tomasz Kaczkowski
Liczba stron: 256
Wydawnictwo: mamania
Do nabycia: tutaj


Mam nadzieję, że odkryjesz w niej wiele inspiracji dla siebie, że w twojej głowie pojawią się pomysły na odkrywanie przed dziećmi, że litery to nie tylko znaki ustawione w rządkach, które trzeba przeczytać, ale że są to swoiste "wrota", otwierające nasze myśli i świat uczuć i wyobraźni na wrażenia nie do opisania, nie do wypowiedzenia, tylko po prostu do przeżycia.


 

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.